فروش بصورت عمده

موتور استوک گناوه

موتور استوک گناوه

خرید موتور استوک خودرو در گناوه

موتور استوک گناوه, استوک در زبان انگلیسی عموما به کالای موجود در انبار گفته می شود اما در ایران به کالای دست دوم استوک هم می گویند.

گاهی در تصادفات رانندگی آسیب دیدگی خودرو به حدی است که آن قطعه حتما باید تعویض شود و با ترمیم درست نمی شود.

برای خرید قطعه ی جایگزین دو راه کار وجود دارد اولین راه رنگ آمیزی قطعه خام می باشد که پس از آن نصب می شود بر روی خودرو، اما راهکار دوم خرید قطعه مورد نظر به صورت رنگ شده و آماده است.

اگر قطعه خریداری شده هم رنگ با خودرو باشد نیازی به رنگ آمیزی نیست و در این صورت به آن قطعه استوک یا استوک تعویض گفته می شود.

موتور استوک گناوه

کدام قطعات استوک تعویض می‌شوند؟

موتور استوک گناوه

قطعات بدنه خودرو به دو گروه تعویض شدنی و تعویض نشدنی تقسیم بندی می‌شوند.
قطعات تعویض شدنی شامل کاپوت، گلگیرهای جلو، درب‌ها و درب صندوق عقب می‌باشد و قطعات دیگر مانند سقف، ستون، رکاب، گلگیرهای عقب در گروه قطعات جدانشدنی تقسیم بندی می‌شوند.

استوک‌تعویض صرفاً در قطعات شدنی معنی پیدا می‌کند و در قطعات جدانشدنی استوک‌تعویض وجود ندارد.

ویژگی‌های قطعات استوک تعویض چیست؟

درصورت تعویض یکی از قطعات جداشدنی در بدنه خودرو به صورت استوک‌تعویض، قطعه جایگزین نباید هیچ‌گونه تفاوتی با رنگ فابریک داشته باشد و آثاری از رنگ‌های ترمیمی مانند حباب در رنگ، آشغال در رنگ، حفره در رنگ، شره در رنگ نباید دیده شود.

در واقع قطعه استوک تعویض باید تمامی شاخصه‌های رنگ فابریک را دارا باشد و در صورت مشاهده چنین ایراداتی به فرض تشابه حداکثری از نظر طیف، فام و دانه رنگ، قطعه جایگزین استوک‌تعویض نمی‌باشد.

نحوه تشخیص استوک تعویض چیست؟

تشخیص استوک تعویض کار راحتی نیست و نیاز به تخصص و تجربه بالا دارد.
از جمله مواردی که می‌بایستی در تشخیص قطعات استوک‌تعویض به آن توجه شود می‌توان به مواردی مانند تفاوت جزئی در پوست پرتقالی، طیف رنگ، تفاوت جزئی در اکلیل یا صدف موجود در رنگ، تفاوت جزئی در ضخامت رنگ و آثار باز شدن در قطعات اتصال دهنده مانند پیچ یا پین اشاره نمود.

یکی دیگر از راهکارهای تشخیص قطعات استوک‌تعویض توجه به آثار ثانویه است. برای مثال در یک خودرو آثار آسیب دیدگی در سینی یا شاسی خودرو وجود دارد و باز شدن کاپوت از روی پیچ ها مشهود می باشد. اما هیچ تفاوتی در رنگ کاپوت یا سایر قطعات وجود ندارد. در این صورت احتمال استوک تعویض بودن کاپوت زیاد است.
متاسفانه گاهی مواقع به دلیل ضعف کارشناس در تشخیص تعویض شدگی قطعه‌ای از بدنه خودرو، از عبارت استوک‌تعویض استفاده می کنند.

آیا استوک تعویض شامل افت قیمت می‌شود؟

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد چرا رنگ شدگی در بدنه خودرو باعث افت قیمت می‌شود؟ دلیل اصلی این موضوع آثار منفی در زیبایی خودرو و عدم ترمیم پذیری قطعات با رنگ غیر فابریک است. با توجه به اینکه قطعات استوک‌تعویض از کیفیت بالایی برخوردارند و تاثیر منفی در زیبای خودرو ندارد پس می‌توان از افت قیمت آن صرف نظر نمود.

دلایل تعویض موتور خودرو

تعویض موتور خودرو به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. برخی از این دلایل عبارت‌اند از:

 آسیب‌دیدگی شدید ناشی از تصادف

اگر به‌گونه‌ای تصادف کرده باشید که به موتور آسیب شدیدی وارد شده باشد، طوری که مکانیک تشخیص بدهد موتور خودرو باید تعویض شود، باید این کار را انجام بدهید. در غیر این صورت خطرناک خواهد بود.

 ترک‌خوردگی بلوک موتور

بلوک موتور محفظه‌ای است که همه قطعات احتراق داخلی را در خود جای داده است و جلوی ورود گرما و فشار زیاد را می‌گیرد.

با گذشت زمان، گرما و فشار شدید بلوک موتور را ضعیف می‌کند و ممکن است ترک بخورد.

معمولا با سرویس و نگهداری به‌موقع و برطرف‌کردن گرمای بیش‌ازحد موتور می‌توانید از این مشکل جلوگیری کنید؛ اما اگر کار به آنجا بکشد باید موتور را تعویض کنید.

حرف آخر

امیدواریم که شما عزیزان از این وبلاگ استفاده لازم را برده باشید.

پیشنهاد میکنیم دیگر وبلاگ های ما را نیز مطالعه بفرمایید..


خرید لوازم استوک خودرو، لوازم استوک ماشین وارداتی ، لوازم استوک ماشین خارجی ، لوازم استوک ماشین ، لوازم استوک اتومبیل، واردات لوازم یدکی استوک خودرو، خرید لوازم یدکی خودرو استوک.، قیمت لوازم یدکی استوک خودرو، واردات لوازم یدکی خودرو از دبی، خرید لوازم یدکی استوک ، بهترین لوازم یدکی خودرو در ، فروشگاه لوازم یدکی استوک ، خرید دینام استوک،خرید استارت استوک، استارت استوک ، دینام استوک.، موتور استوک ،خرید موتور استوک در گناوه ، انجین استوک در گناوه، خرید موتور کامل استوک در گناوه ، گیربکس استوک ، گیربکس استوک در گناوه، کمپرسور کولر استوک ، کوییل استوک در گناوه، ای سی یو استوک ، پمپ هیدرولیک استوک ،.گیربکس دستی دست دوم درگناوه ،.گیربکس اتوماتیک استوک ، گیربکس استوک در گناوه ، گیربکس دست دوم در گناوه ، گیربکس دست دوم خودرو چینی , لوازم استوک در گناوه , گیربکس استوک ماشین
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان