موتور تیوفایو استوک

موتور تیوفایو استوک

جهت سفارش و مشاوره در مورد خرید قطعات می توانید با شماره تماس های زیر تماس بگیرید و یا از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

تماس: 09177787141

اینستاگرام: gulf.stock.yadak

آدرس: بوشهر ، بندر گناوه ، نبش جمهوری ۴۶

با مدیریت:خضری،آریایی،خدری

توضیحات

از چه سالی بر روی محصولات ایران خودرو قرار گرفت؟

موتور تیوفایو استوک, تقریباً از سال ۱۳۸۲ بود که پژو ۲۰۶ تیپ ۴ (تیپ همان Type است) با موتور TU5 وارد بازار شد و در آن زمان توانست به یکی از پرقدرت ترین هاچ بک های ایران تبدیل شود.

پس از گذشت یک سال، تیپ های ۵ و ۶ پژو ۲۰۶ هم با موتور تیوفایو وارد بازار شدند و تولید تیپ ۴ متوقف شد.

از همان سال ها تا امروز، به علت استهلاک پایین و توان و گشتاور تولیدی مناسب، از این موتور بر روی محصولات ایران خودرو استفاده می شود و مردم هم از آن استقبال می کنند.

مشخصات فنی موتور TU5

موتور تیوفایو استوک

طراحی این موتور به صورت ۱۶ سوپاپ است و همین موضوع باعث عملکرد بهتر نسبت به موتورهای دیگر ایران خودرو شده است.

این موتور می تواند حداکثر توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر را تولید کند، که این مقدار برای خودرویی مثل ۲۰۶ هاچ بک بسیار راضی کننده است و مصرف کنندگان از بخش فنی این خودرو رضایت داشته اند.

موتور TU5 در ایران

موتور تیوفایو استوک

این موتور توسط شرکت خودروسازي ایران خودرو در خانواده تولیدي پژو مورد استفاده قرار گرفته است .

در ابتدا این موتور با خانواده 206 به ایرانیان معرفی شد که بعدها در دیگر محصولات ایران خودرو نیز مورد استفاده قرار گرفت. از نکات مثبت قابل ذکر براي این موتور میتوان به صداي کم، قدرت مناسب، استاندارد آلایندگی بالا، شتاب بالا و قیمت رقابتی اشاره کرد.

بعد از استقبال از این موتور مدرن، شرکت ایران خودرو با سرمایه گذاري مناسب این موتور را بومی کرد و در خودرو هاي 405 ، پارس ، رانا ، 206 اس دي و نوع صادراتی سمند LX به کار برد.

استفاده از این موتور در خودروهاي مختلف ایران خودرو با حرف و حدیث هاي فراوانی همراه بود اکثر افراد این موتور را مربوط به خودروي 206 میدانستند و استفاده در دیگر محصولات را اشتباه ایرانخودرو به حساب می آورند.

حال آنکه با نگاه به خودرو سازان بزرگ دنیا میبینیم که آنها نیز یک موتور موفق را در مدل هاي مختلف خودرو استفاده میکنند.

موتور TU5 در محصولات مختلف ایرانخودرو با جعبه دنده هاي مختلفی به کار برده شده است.

جعبه دنده از نوع MA در خودرو 206 و جعبه دنده BE در 405 ، پارس و رانا استفاده میشود همین موضوع باعث اختلاف در حس رانندگی با این خودرو ها میشود زیرا ضرایب دنده ها در این دونوع جعبه دنده مختلف است همچنین نوع ECU ، نوع دریچه گاز و نسخه نرم افزار ECU نیز بی تاثیر نیست به طوري که حتی باعث تفاوت در مدل هاي مختلف خودرو 206 شده است.

پدید آمدن باور نادرست ” این موتور براي بدنه این ماشین مناسب نیست” میتواند از تفاوت در موارد بالا ایجاد شود.

مزایای موتور تیوفایو TU5

از ویژگی‌های خوب و مثبت موتور تیو 5 دارا بودن قطعات و لوازم باکیفیت و اصلی به‌منظور افزایش کارایی و بازدهی آن است.

همان طور که در توضیحات قبل هم ذکر شد در ایران ، شرکت ایران خودرو از این سری موتور ها استفاده می نماید اما موتور تیو فایو (tu5) امروزه دچار یک سری از مشکلاتی می باشد که ناشی از کیفیت پایین تر ساخت آن می باشد.


خرید لوازم استوک خودرو، لوازم استوک ماشین وارداتی ، لوازم استوک ماشین خارجی ، لوازم استوک ماشین ، لوازم استوک اتومبیل، واردات لوازم یدکی استوک خودرو، خرید لوازم یدکی خودرو استوک.، قیمت لوازم یدکی استوک خودرو، واردات لوازم یدکی خودرو از دبی، خرید لوازم یدکی استوک ، بهترین لوازم یدکی خودرو در ، فروشگاه لوازم یدکی استوک ، خرید دینام استوک،خرید استارت استوک، استارت استوک ، دینام استوک.، موتور استوک ،خرید موتور استوک در گناوه ، انجین استوک در گناوه، خرید موتور کامل استوک در گناوه ، گیربکس استوک ، گیربکس استوک در گناوه، کمپرسور کولر استوک ، کوییل استوک در گناوه، ای سی یو استوک ، پمپ هیدرولیک استوک ،.گیربکس دستی دست دوم درگناوه ،.گیربکس اتوماتیک استوک ، گیربکس استوک در گناوه ، گیربکس دست دوم در گناوه ، گیربکس دست دوم خودرو چینی , لوازم استوک در گناوه , گیربکس استوک ماشین 

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “موتور تیوفایو استوک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *